Forum qmaila!
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
Luty 06, 2012, 12:18:46
98 wiadomości w 28 wątkach, wysłane przez 1365 użytkowników
Najnowszy użytkownik: UdmoortBek
Forum qmaila!  |  Kategoria ogólna  |  qmail - ogólnie  |  qmail-od podstaw 0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek. « poprzedni następny »
Strony: [1]
Autor Wątek: qmail-od podstaw  (Przeczytany 11814 razy)
jacekkozik
Newbie
*

« : Marzec 14, 2008, 19:59:00 »

Witam,na początek chciałbym pogratulować strony. Wątek ten chcę tak poprowadzić aby osoby które nie wiedzą jak działa poczta się odnalazły w tym temacie.
Z góry dziękuje za pomoc.

Niestety ale jestem zielony w kwestii poczty i dlatego mam parę pytań.

Aby poczta działała potrzebny jest:
1. Serwer SMTP-wysyłka poczty i POP3-odbiór poczty.(serwer w znaczeniu aplikacji)
2. qmail instalujemy na serwerze z adresem IP A.B.C.D

I tu nie wiem czy mam rację?:
Wysłanie poczty do nas  następuje na adres:  user_załozony_na_naszym_serwerze@moja_domena

moja_domena-dzięki aliasom pocztowym na zewnętrznym serwerze (nazwa.pl, prv.pl) zostaje przetłumaczona na nasz ip
user_załozony_na_naszym_serwerze-przypisany jest do moja_domena założonej na naszym serwerze

Czy można wysłać maila do nas w postaci  user_załozony_na_naszym_serwerze@A.B.C.D ?

Krzysztof
Administrator
Newbie

« Odpowiedz #1 : Marzec 15, 2008, 21:30:21 »

Witaj,

Po pierwsze pragne polecic Ci ksiazke o qmailu (link do heliona znajdziesz na stronie glownej po prawej stronie). Znajdziesz tam w pierwszej czesci dokladny opis dzialania poczty w internecie, ktory powinien rozwiac Twoje watpliwosci (opis jest ogolny - nie ogranicza sie tylko do qmaila.
W kolejnych czesciach ksiazki znajdziesz dokladny opis instalacji prostej i zaawansowanej, ktory umozliwi Ci krok po kroku skonfigurowac wlasny serwer pocztowy bazujacy na qmailu.

Aby nikt mnie nie posadzal o sucha reklame, to odpowiem od razu na Twoje pytania.